Ustanoviteljici Rebeka Udvanc in Maja Gazvoda, ki letos zaključujeta vsaka svojo študentsko pot, nista klasični podjetnici. Ko govorita o svojih podjetniških začetkih in o vsem, kar jima je razvoj Beesmetic prinesel, človek ne more mimo žara v njunih očeh, posebna pa je tudi njuna skromnost ob doživljanju uspehov.
Podjetje Beesmetic se ukvarja z izdelavo kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov blagodejno učinkujejo na kožo. Kljub temu da je podjetje sveže, ustanovljeno je bilo namreč 2019, zanj velja podobno kot velja za Rebeko in Majo – kljub mladosti se zadaj skrivajo leta izkušenj, lekcij, tudi nekaj izgubljenih bitk. Veliko več pa je tistih res dragocenih, težkih, a dobljenih. O prodaji podjetja sploh ne razmišljata. »Ne, to naju ne zanima. Ustvarjava lastno zgodbo in si utirava svojo pot,« se nasmehne Rebeka.
Nad vodenjem poslov sta se navdušili v podjetniškem krožku na gimnaziji. Druga proti drugi sta tekmovali na državnem tekmovanju Popri. Maja s svojo turistično aplikacijo, Rebeka z medenim balzamom za ustnice, s katerim je takrat osvojila 1. mesto na državnem, kasneje pa 2. mesto na svetovnem podjetniškem tekmovanju v Združenih državah Amerike.
Rebeka se spominja: »Maja me takrat ni posebej marala.« Maja v smehu doda: »Res je! Ves čas sem razmišljala, zakaj je zmagala kozmetika, nekateri pa se trudimo izumiti nekaj novega v poslu.« Danes je hvaležna, da lahko dela na področju kozmetike, in to ravno z Rebeko.
Tradicija
Čebelarstvo je bilo strast njenega pradedka, dedek pa ji je predstavil tudi svet kozmetike. »Med je danes dobro poznan po svojih zdravilnih koristih ob uživanju, na njegove zdravilne in vlažilne lastnosti za kožo pa pozabljamo,« pojasni Rebeka. In tako je zrasla ideja o vključitvi čebeljih pridelkov v kozmetiko, z odkupom medu od lokalnih čebelarjev pa podpreti njihovo delo. »To je naše vodilo tudi danes,« doda.
Z ustanovitvijo dijaškega podjetja je Rebeka postala ena najmlajših podjetnic v državi in to je bila njena prva izkušnja stika s strankami. Naučila se je trdih zakonitosti prodaje – izdelkov ljudje ne kupijo, ker si simpatičen sogovornik, ponuditi jim moraš nekaj, kar potrebujejo. »Ni boljšega občutka kot to, da so ljudje pripravljeni plačati za nekaj, kar si sam ustvaril.«
Odnosi, odnosi, odnosi
Ko sta Rebeko kontaktirali dve butični podjetji, zainteresirani za prodajo medene kozmetike, sta se Beesmeticu pridružila dva prijatelja in Maja, sedanja sokreatorka medene zgodbe. Ko so bili vsi že polnoletni, so odprli klasično podjetje in se podali na podjetniško igrišče.»Takrat nihče od nas ni vedel, kaj v resnici pomeni voditi sebe in drug drugega,« pravi Maja. Spremembe v ekipi so spodbudile njuno odraščanje. »Moraš se naučiti, da zaupaš samemu sebi – sploh v začetku. Potrebuješ samozavest; svojega dobrega počutja in notranjega miru ne smeš polagati v roke drugih, sam poskrbiš zase in si odgovoren v prvi vrsti sam do sebe,« pove Maja.
Nikoli pa nista imeli občutka, da jima je bilo karkoli odvzeto. »Na fakulteti po navadi delaš, kar ti naročijo drugi, zasleduješ cilje, ki so jih zate določili profesorji. Pri sklepanju posla pa se ti odpre druga dimenzija, sprostiš vso svojo kreativnost.«
Težko je obdržati svoje mesto na trgu
Lepotna industrija je trd oreh in vsakodnevna borba za pozornost strank, pravita. Še posebej, ko s fizičnim produktom vstopaš v virtualni svet. Mesto Za namene boljšega dosega se mnoga podjetja poslužujejo tudi lažnega oglaševanja ali blatenja konkurenčnih znamk. »Strah, ki ga vcepiš v ljudi, da so nekateri izdelki nevarni, je precej močno čustvo,« je kritična Rebeka. »V lepotni industriji imaš veliko odgovornost – vplivaš lahko na samopodobo ljudi. To lahko vzameš zelo resno ali izkoristiš za hitre marketinške namene.« Obema ogromno pomeni predvsem to, da hodita spat z mirno vestjo. »Z neresničnimi izjavami lahko produkt prodaš enkrat, stranke pa se vračajo po iskrenost, pristnost in kvaliteto izdelka,« je prepričana Maja.
Napisala: Veronika Jelen